Klik untuk keajaiban

Sunday, March 27, 2011

Kisah cuti lagi - Ladang Lembu

Salam hujung minggu untuk semua. Cuaca di Be-luran masih lagi hujan dan mendung sepanjang hari. Nampaknya matahari masih lagi malu2 untuk mengeluarkan dirinya. Tapi tahun lepas masa ni memang matahari dah memancar terik cuma mungkin perubahan cuaca dunia dengan keadaan mukabumi yang baru-baru ini pelbagai cerita suka dan duka maka diberikan keadaan yang sejuk dan nyaman di sini.

Hari ni aku nak menyambung catatan sedikit kisah percutian aku ngan Zatul dua minggu lepas. Ke manakah antara destinasi pilihan kami? Jawapannya adalah ke ladang lembu yang terletak di Kundasang. Sebenarnya ini bukan percutian pun cuma kami singgah ke sana dalam perjalanan balik ke Be-luran.

Ucapan Selamat Datang menyambut ketibaan kami ke sini.




Opps sebelum tu kena bayar dulu nak masuk ke sini. Seorang RM3. Bayar di pintu masuk. Sebenarnya masa kami sampai di sana tepat jam 1 adalah waktu rehat dan ladang cuma dibuka semula pada jam 2 petang. Tapi aku pergi merayu kat budak yang jaga pintu tu cakap kami tak boleh nak patah balik sebab kami dari jauh dan akhirnya kami dibenarkan masuk. Mulut kena manis yer .



Wah perasaan adalah sangat teruja melihat lembu2 warna macam kat New Zealand. Tak sangka pulak boleh tengok depan mata. 

Zoom lagi dekat.


Tanpa melengahkan masa, kami keluar dari kereta dan mula membeli susu segar yang dijual. Ada dua jenis perisa iaitu yang asli susu dan coklat. Oleh kerana memikirkan susu adalah tidak sedap, maka aku beli perisa coklat jer. Rasanya sungguh enak. Tak manis sangat macam susu yang selalu dijual tu dan rasa dia pasti lah segar. Harga pun murah RM4.40 untuk susu coklat bersaiz besar. Tapi sebenarnya menurut kawan serumah kami, perisa susu asli tu adalah lebih sedap dari coklat. Patut pun perisa susu asli tu tinggal dua kotak jer berbanding kotak susu yang lain rupanya lebih sedap. Tapi takpe, lain masa Insya Allah aku nak ke sana lagi dan merasa susu asli pulak.





Okeh ni model yang tak sabar2 nak minum terus susu tu. Muka pun sangat teruja kan minum susu tu.

Then masa yang ditunggu telah tiba. Maka berjalan2 lah kami berdua sekitar ladang lembu sambil menjadi model ladang lembu. Ladang dia luas dan rumput pun jenis macam kat New Zealand sana. Cuaca yang sejuk dan nyaman membuatkan perkara pertama yang dihidu di situ adalah bau lembu. 



Mari kita zoom lebih dekat lembu sebelum mengucapkan selamat tinggal.



No comments:

Post a Comment