Klik untuk keajaiban

Sunday, March 20, 2011

Cuti dah berakhir

Salam.

Iklan sekejap- Dua tiga hari ni line internet aku sungguh mendukacitakan. Dapat connect tapi tak dapat internet. Buat aku rasa nak baling lappy dalam sungai. Hehe tapi tadi aku tak tahan sangat tak dapat berinternet telah menelefon aduan celcom. Ajaibnya tak sampai seminit, line internet aku terus ok. Terima kasih kepada celcom atas kelajuan dan keperihatinan mereka menangani masalah internet aku. Ok iklan dah habis. 

Cuti pertengahan semester pertama nampaknya telah berakhir dengan jayanya. Cuti seminggu ini pada mulanya memang plan nak balik kampung dan kemudian berubah kepada untuk tidak balik kampung dengan plan nak berjalan2 ke KK setelah cuti tahun baru cina yang gagal nak ke mana2.

Cuti kali ni aku berada di KK. Berjalan2 mencari apa yang takde di Be-luran dan San-dakan. Perjalanan kami bermula pada pagi Isnin seawal jam 730 pagi dan alhamdulillah selamat tiba di KK pada lebih kurang jam 2 petang. 

Target aku bila kat KK ni adalah berbelanja secara berhemah dan adakah anda rasa aku berjaya mencapai impian aku tu? Semestinya TIDAK apabila dah berjumpa sesuatu seperti ini. 




Lautan buku terutama novel melayu dan english pasti mengeringkan poket aku. Namun tak lupa juga sedikit pelaburan untuk anak2 murid dan kelas aku. Berkali2 masuk ke kedai buku membuatkan aku hampir hilang akal untuk membeli semua buku di situ. Tapi mengenangkan ada lagi barangan dalam list maka pembelian buku adalah perlu dihadkan.

Dulu masa mula kerja dan mula2 memegang duit sendiri, aku siap ada bahagian 10 ke 20% dari gaji untuk buku dan semakin lama semakin besar bahagian untuk buku dan bahan bacaan. Dan bila di Be-luran, perkara tu terus hilang dari aku sebab kat sini aku tak jumpa lagi kedai buku yang ada jual novel. Dan jika adapun tidak menepati specifikasi yang aku nak. Masa cuti yang lepas, dalam sehari aku boleh menghabiskan RM50 untuk beli buku dan asyik berulang alik ke kedai buku kalau buku yang dibeli habis dibaca sampaikan owner kedai tu dah kenal sangat dengan aku dan pasukan peneman aku ke kedai buku tu.

Namun demikian, perkara ni tidak mematahkan semangat aku dengan buku di sini. Aku selalu beli buku online tapi sekarang macam malas nak beli online sebab leceh kena amik buku kat pejabat pos. Untuk pengetahuan, Be-luran ni takde posmen yang menghantar surat. Kita kena amik surat kat pejabat pos. 

Selain buku, aku alergik juga dengan kedai kasut. Saya cinta kasut ok. Tapi keadaan sekolah aku membuatkan aku menyesuaikan diri dengan kasut yang sesuai. Kat sini tak boleh nak pakai heels yang tinggi nanti tak boleh nak pergi kantin naik jambatan kayu yang panjang itu. So kasut aku adalah versi yang tidak merupakan kecintaan tapi ia memenuhi kehendak persekitaran.

So inilah sedikit hasil dari bumi KK. Ada yang tak masuk dalam gambar sebab dah dikeluarkan dari plastik dan dikemaskan.

Ada satu lagi kecintaan aku. Nak tau apa? Tunggu!!!

2 comments:

  1. mun blit kuching, boh lupak nak ngangkut kan novel2 yg udah ko baca ya...so sptla kmk 2 tjah menyambung pembacaan hehehe

    ReplyDelete
  2. Aok eh. Bulan 5 kelak ku balit, ku ngangkut. Dont worry. balit makei Mas so semua dapat angkut. Hehe

    ReplyDelete