Klik untuk keajaiban

Tuesday, March 22, 2011

Cinta pada.....

Salam kembali kepada semua.

Nampaknya mood bercuti semakin lama semakin hilang dan mood bekerja semakin lama semakin menguasai diri. Eh eh sila jangan muntah. Itu intro sahaja. Oleh kerana percutian yang lepas banyak pic yang telah diambil maka sila muntah beramai2 menyaksikan blog aku akan dipenuhi kegiatan masa cuti. 

Menonton wayang juga merupakan salah satu kecintaan aku selain buku dan kasut. Ye tuan2 dan puan2, kalo anda menggangur dan tak kerja maka takde maknanya kecintaan ini pada kita. Semuanya memerlukan duit. Oleh itu sila bekerja dengan lebih kuat lagi. Haha takde kaitan kan.

Menonton wayang ni ada dalam list perkara wajib kena buat masa kami di KK. Setelah menyiasat sana sini dan bertanyakan dengan orang KK si Pjal maka ada tiga tempat yang dia cadangkan. Oleh kerana hari yang kedua kami di KK kami berada di Centre Point sebab kat sana ada dua buah kedai buku maka aku dan Zatul mengambil kesempatan untuk menonton wayang di sini. 





Harga tiket adalah RM6 dan sangat murah (bagi aku lah) sebab kalo kat Kuching menonton wayang di MBO Spring memerlukan modal sebanyak RM11 seorang. Dan berbekalkan makanan seperti ini.

Sila klik untuk pembesaran gambar. Harga makanan pun sangat murah. Set kombo popcorn dan softdrink (you can change your drink to ice lemon tea without any extra charges) cuma berharga RM3.70 dan macam aku yang perlu ekstra keropok semua sekali berharga RM5.50. Super murah berbanding MBO Spring yang mana selalunya aku ngan adik aku set kombo untuk dua orang mencecah dua puluhan ringgit.

Masuk2 je dalam panggung tu beginilah rupanya hall no 8 tu. Besar gedabak dan hall dia menarik sebab macam ada pentas kat depan tu. So kalo dah tak laku wayang dia orang boleh sewakan hall tu untuk persembahan nyanyian or tarian or apa2 majlis kecil2an.




Kami menonton cerita ini.
Bagi aku cerita ni best.  Hikayat Merong best dan aku rasa okey jer walaupun sekarang ni macam banyak dah blogger review pasal menda tu dan kritik sikit. Biasalah kan, cerita malaysia kurang sana sikit tu memang ada dan so far bagi cerita malaysia aku rasa okeylah cerita ni. Sila pergi tonton ramai2 kat wayang berdekatan dengan rumah anda. Aku suka cerita ni so aku bagi 4.5 dari 5 bintang. 

Dan lusanya kami pergi sekali lagi setelah singgah lagi ke kedai buku kami menonton cerita ini.

Big Momma aku tak sarankan korang tengok. Pendapat peribadi aku cerita ni bosan dan buat aku rasa mengantuk dan nak tidur. Hehe tapi still boleh tengok untuk fun dan tak berat kepala. Aku bagi 2.5 dari 5 bintang untuk cerita ni. 


Sekian untuk kali ini. Nantikan cerita percutian bergambar pulak selepas ini. 

2 comments:

  1. mun kau jd cikgu d KK, mesti cdak kaunter panggung ya kenal rapat ngan kau sebab kau suka berdekah d sia hahaha

    ReplyDelete
  2. seharusnya haha. Yang price 11 pun kamek duak tijah boleh marathon nangga wayang. keluar masuk wayang. Hehe

    ReplyDelete