Klik untuk keajaiban

Monday, May 2, 2011

Semoga semuanya dimudahkan

Marilah kita sama2 menadah tangan bersyukur sebab aku dan teman serumah dah selamat berpindah. Walaupun banyak cabaran terpaksa diharungi dan bulan lepas dan bulan ni terpaksa mengeluarkan duit yang lebih dari kebiasaan tapi syukurlah isu rumah sewa dah selesai.

Lamanya tak bersiaran bukan disebabkan malas ( ada sedikit mungkin ) tapi lebih kepada masalah laptop yang mungkin layak dibuang dalam sungai. Tapi walaupun camna pun, laptop ni ler banyak berjasa untuk aku sejak aku masuk maktab dan telah ke hulu hilir dengan aku sepanjang aku berulang alik dari Sarawak ke Sabah. Hari tu ada masalah sikit dengan virus, so connection broadband aku tak boleh nak connect. Aku antar kat tecnician sekolah kat sini tapi malangnya dia tak reformat pun laptop ni macam yang aku nak. Dia kata boleh jer. Masalahnya bila aku bawa balik rumah still tak boleh nak connect.

So penyelesaian kedua adalah hantar ke San-dakan. Kedai komputer tempat aku baiki printer yang dah pun rosak semula. Kali pertama amik laptop baru je guna tak sampai seminggu dah tak boleh nak guna. Asal usul lappy ni boleh je buka cuma tak boleh nak connect internet. Nampaknya makin teruk kan bila antar masuk hospital. Call balik kedai komputer, sempat ler bertekak dan beselisih faham dengan kedai tu, then baru dia kata antar balik. Masuk hospital semula laptop aku, then semalam dengan gembira menjemput laptop kembali terus on kat rumah. Dan okey minit pertama adalah minit kegembiraan. Minit kedua terus install karspersky yang aku beli tu. Minit kelima padam semula. 

Aku terus bertukar menjadi hijau.

Aku restore apa yang patut ke minit pertama sebelum aku install karspersky tu. Bawa mengucap siap2. Bawa bertenang. Buka semula laptop sekolah yang slow itu. Tutup laptop aku. Lalalalalala.

Entah apa masalah laptop aku ni. Sekarang macam dah ok. Aku cuma berdoa laptop ni okey biarlah sampai hujung bulan ni. Bertahanlah sampai hujung bulan ni . Please sama-sama doa untuk aku. Aku bukannya apa, dah malas nak bawa ke san-dakan. Nak keluar sana pun entah bila lagi. Sekarang ni kami plan nak keluar sebulan sekali. So rasa2nya sampai balik cuti on this 28 Mei dah tak keluar lagi ke San-dakan. Laptop ni kena jugak berjumpa dengan pakar komputer keluarganya. Hehe

Dah. Karang2 lak nak cerita pasal rumah sewa baru.

No comments:

Post a Comment